Integrált küzdelem az egészségesebb és biztonságosabb élelmiszerekért
A Master Good cégcsoport Észak-kelet Magyarország területén működik, integrált takarmány-termeltetéssel, baromfitenyésztéssel, keltetéssel, brojlerhízlalással és feldolgozással foglalkozik. A cégcsoport 100 %-ban a Bárány család tulajdonában van.
A család 100 éve, négy generációra kiterjedően foglalkozik baromfitenyésztéssel, ezáltal Magyarország legrégibb baromfitenyésztő dinasztiája. A tradíciót elindító első generáció a Széchenyi grófok uradalmi baromfitenyésztője volt. Az általa képviselt szakma iránti elkötelezettség, generációról generációra szállt. A cégcsoport jelenlegi sikereinek a kulcsa is ebből az örökségből ered.
A vállalkozás kezdetben 5 fővel indult (1994.), majd 1998-ban egy intenzív fejlődése kezdődött, jelentős léptékű és összegű beruházásokkal, és foglalkoztatási létszámbővüléssel. Ebben az időben létesült több baromfi tenyéssz- és brojlertelep, további takarmánykeverő üzem és indult a mezőgazdasági növénytermesztési integráció is. A cégcsoport, a Master Good Kft.-vel együtt öt cégben folytatja tevékenységét a szántóföldtől a fogyasztó asztaláig. A takarmánynövények integrációját, baromfitenyésztést, keltetést,ipari broler hízlalást, valamint a Tanyasi szabadtartású csirkék nevelését, és a mezőgazdasági alaptevékenységeket két agrárcég végzi, melynek jelentősebb szereplője a Baromfi-Coop Kft, Az élőbaromfi elsődleges feldolgozását (vágás, darabolás), az előkészített és továbbfeldolgozott termékek előállítását, valamint az értékesítést a Master Good Kft. szervezi és irányítja.
A baromfi feldolgozás, a Hajdú-Bét Rt. Csirke divíziójának megvásárlásával került be a cégcsoport profiljába. A Master Good Kft. 2004 áprilisában vásárolta meg a Kisvárdai üzemet, majd 2005 évben 1 milliárd forintos fejlesztéssel rekonstrukciót hajtott végre a kisvárdai feldolgozó üzemen. Az üzem mindig is híres volt a belőle kikerülő áruk jó minőségéről.
A Master Good Kft. tulajdonában van a petneházi továbbfeldolgozó üzem, mely jellegzetes épületének két tornyával markánsan emelkedik ki környezetéből. A gyár ad otthont a cég fűszerezett és kényelmi étel gyártásának. A gyár célpiacai fűszerezett termékekkel a hazai áruházláncok, míg kényelmi ételeivel mára jelentős részesedése van az angol piacon ebből a termékkörből.
A tanyasi csirke igazi sikertörténet a cég életében. Mikor a cégalapító-tulajdonos Bárány László 2000-ben felismerte a kínálkozó igényt és megálmodta a tanyasi csirkét sokan nem hittek annak sikerében. Azóta az évről-évre folyamatosan 20-30%-al növekedő értékesítési volumenű termék neve már ismerősen cseng minden magyar fogyasztó számára.
A cég árbevétel növekedésének oka az érékesítési csatornák bővítése. A cég régiós baromfihús főbeszállítója a Mc Donald’s beszerzési láncának, sőt már Ausztriába, Németországba és Lengyelországba is szállít. Természetesen a növekvő árbevételt segítették a növekvő élelmiszer árak is.
Kelet Magyarország Top 100 / 2008